השתלמות מודלים לחשיבה להכשרת מורים המלמדים בבתי ספר באום אל פחם

 

במהלך שנת תשפ"ב התקיימה השתלמות מודלים לחשיבה (30 שעות) באופן מקוון, המיועדת להכשרת 9 מורים המלמדים בכיתות י' בבתי ספר שונים באום אל פחם.

במהלך ההשתלמות המורים נחשפו למגוון רחב של פעילויות במגוון נושאים וברמות שונות, אשר נותנות מענה ללמידה דיפרנציאלית ולשונות בכיתה. המורים למדו על פעילויות מידול המאפשרות עבודה עם מודלים וסימולציות, התנסות, חקירה, וקבלת משוב תוך כדי עבודת התלמידים. כמו כן, הוצג להם את מערך התמיכה – אתר מלווה למורה – שכולל סרטוני הדרכה מגוונים, טכניים ומתמטיים, מדריך מפורט לכל פעילות, סרטוני הפעלה של מורים ועוד.

בנוסף, המורים עסקו בסוגים השונים של דוחות במערכת המרא"ה שמספקת ניתוח אוטומטי לתשובות התלמידים, דבר המאפשר למורה התאמת המשך תהליך ההוראה בהתאם לצרכי הכיתה, וגם מאפשר ניהול דיונים המבוסס על מאפיינים שונים של עבודת תלמידים תוך התייחסות לרמות השונות שלהם. כחלק מחובות ההשתלמות היה הפעלת פעילויות מידול בכיתות ודיווח בשאלון לאחר כל פעילות. המורים דיווחו כי הפעילויות היו מעניינות, מאתגרות, ורלוונטיות לחיי היומיום של התלמידים. כמו כן הייתה הסכמה בין המורים לגבי התרומה הגדולה של הטכנולוגיה, ככלי עזר להמחשה ולהתנסות, ומאפשרת הקניית ידע לתלמידים בדרך חדשה.

בנוסף, מהמשוב על ההשתלמות עולה כי ישנה הסכמה בין המורים שהפעילויות שהוצגו במהלך ההשתלמות נותנות מענה ללמידה דיפרנציאלית, כך שניתן להעביר את הפעילויות בכיתות ברמות שונות.

מצורף קישור לסרטון קצר שאחד המורים הגיש כעבודה מסכמת- לצפייה לחצו על התמונה:

 

הסרטון מסכם הפעלת פעילות "רכיבה על אופניים" בכיתה י', כך שהמורה הציג דוח כיתה והציג את התשובות של התלמידים תוך התייחסות לדרישות המשימה הראשונה, והדגשת הטעות הנפוצה אצל התלמידים, וגם תוך התייחסות שישנן תשובות נכונות מגוונות ושונות.

סרטון זה יפורסם באתר מלווה למורה, יחד עם סרטונים נוספים, כחלק ממערך התמיכה בקהילת מורי מודלים לחשיבה.