השתלמות להכשרת מדריכי מופת בתוכנית מודלים לחשיבה  

 
במהלך קיץ תשפ"ב התקיימה השתלמות מודלים לחשיבה להכשרת מדריכי מופת, אשר השתתפו בה 10 מדריכות.
במהלך ההשתלמות המדריכות נשחפו למגוון רחב של פעילויות במגוון נושאים וברמות המתאימות לתלמידים מצטיינים הלומדים בכיתות מופת. 
הן התנסו בפעילויות מידול שונות המאפשרות עבודה עם מודלים וסימולציות, התנסות, חקירה וקבלת משוב תוך כדי עבודת התלמידים. בעקבות כל פעילות, המדריכות העלו רעיונות ודנו באופן ההפעלה בכיתה. 
כמו כן, הן למדו על הנתונים המגוונים שהמערכת מנגישה למורים, המאפשרים ניהול דיונים המבוסס על מאפיינים שונים של עבודת תלמידים. 
בנוסף, הוצג למדריכות את מערך התמיכה במורים- אתר מלווה למורה שכולל סרטוני הדרכה מגוונים, טכניים ומתמטיים, מדריך מפורט לכל פעילות, סרטוני הפעלה של מורים ועוד. 

השתלמות להכשרת מורי מופת בתוכנית מודלים לחשיבה

במהלך שנת תשפ"ב, צוות מודלים לחשיבה לקח חלק בהשתלמות מורים של תוכנית מופת (10 שעות מתוך 30 שעות) אשר השתתפו בה כ-50 מורים המלמדים בחט"ב.

המפגשים התקיימו באופן מקוון ובמהלכם המורים נחשפו לפעילויות שונות המפותחות במסגרת תוכנית מודלים לחשיבה, התנסו בהן כתלמידים, דנו בקבוצות בהיבטים השונים של הפעילויות ובאופן ההפעלה בכיתות. 

בתום ההשתלמות, המורים יישמו את הנלמד והפעילו פעילויות בכיתות שלהם. 

להלן ציטוטים של מורים בעקבות היישום:

מורה א' – מלמדת בכיתה ח':  "הפעילות לא הייתה קשה עבור רוב תלמידי כיתת מופ"ת. התלמידים אמרו שהפעילות מעודדת חשיבה, הסקת מסקנות ויצירתיות. חלק גדול מהם אמרו שהפעילות הייתה בשבילם חוויה מאתגרת ומרתקת, אשר הוסיפה להם הרבה ידע והנאה בלימודים"

מורה ב' – מלמד בכיתה ח': "הפעילויות מפתחות חשיבה אחרת אצל התלמידים שהיא לא קשורה באלגברה או גיאומטריה " 

מורה ג' – מלמד כיתה ח': "למדתי על התלמידים שלי שרובם מאוד מתחבר לסוגים כאלה של שאלות אורייניות המחברות את הנושאים שלמדו לתחומי החיים שלהם. כמו כן ישנם תלמידים שבלמידת החומר התיאורטי היה להם קושי מסוים ביישום הלמידה בפתרון תרגילים, אבל דווקא אותם תלמידים במשימות אוריינות אלו ידעו למצוא דוגמאות בקלות לפי הדרישות של המשימה וגילו בעצמם שיטות שונות לבצע זאת

מורה ד' – מלמדת בכיתה י': "פעילות מעניינת מטמיעה בתלמידים חשיבה מתמטית רחבה, וקישור הבעיות לחיי היום יום, מראה לתלמידים את חשיבות המתמטיקה ושימושיה הרחבים. כל הפעילויות מלמדות את התלמידים להתמודד עם שאלות שונות ומגוונות, ולא רק שאלות שגרתיות"