אותיות בכתב יד

פעילות זו היא המשך לפעילות "החתימה" העוסקת בייצוג של חתימה/ציור במישור XY בעזרת שני גרפים: גרף שיעורי ה- Y של נקודות בציור, וגרף שיעורי ה- X שלהן. 

בנוסף, פעילות זו עוסקת במצבים הדדיים בין הגרפים. 

קישור לכיתת התנסות 

מתאימה לכיתות: ז', ח', ט'. 

לא מתאים לסלולר

הקדמה לכל המשימות

חתימה היא צורת סימון שבעזרתה מסמן אדם מסמך או יצירה שכתב, יצר או אישר. 

מרבית האנשים חותמים על ידי כתיבת שמם, בכתב יד, ובדרכו האישית, לעיתים קרובות באופן מסוגנן. אך קיימות צורות חתימה נוספות, חלקן, כבר לא בשימוש כמו חותם באבן, וחלקן צוברות פופולריות, כמו חתימה אלקטרונית.



במשימה 1 נתונות טענות.

התלמידים מתבקשים לבחור את הטענות הנכונות, ולכל טענה נכונה להגיש דוגמה לאות המקיימת אותה.

  1. ניתן לצייר אות כך שהגרף האדום יהיה מעל הכחול
  2. ניתן לצייר אות כך שהגרף הכחול יהיה מעל האדום
  3. ניתן לצייר אות כך שהגרף הכחול יסגור מעגל
  4. ניתן לצייר אות כך שהגרף האדום והכחול יפגשו

 

במשימה 2 התלמידים מתבקשים לסמן אילו אותיות בחלון השמאלי מתאימות לגרף הכחול בחלון הימיני.

במשימה 3 התלמידים מתבקשים לסמן אילו אותיות בחלון השמאלי מתאימות לגרף האדום בחלון הימיני.


במשימה 4 התלמידים מתבקשים למצוא מילה מתאימה לגרפים המופיעים מימין למעלה.

במשימות 2-4  ניתן להיעזר ביישומון הנתון:

לפי תוכנית הלימודים, יש להדגים תופעות המיוצגות באמצעות גרף במערכת צירים (ראה עמוד 38 בתוכנית הלימודים של חט"ב). פעילות זו עוסקת בשימוש בגרפים לייצוג צורות כך שהיא משלבת כמה נושאים: "מערכת צירים, סימון נקודות וקריאת נקודות", "גרפים שימושיים – קריאה ושרטוט", "מבוא לפונקציות" ו-"עלייה וירידה של פונקציה". 

ניתן להעביר את הפעילות בסוף כיתה ז' כפעילות מסכמת לנושא ייצוג של גרפים במערכת צירים ותכונות של גרפים, או בסוף כיתה ט' כפעילות מבוא לאנליזה לקראת התיכון.

כרת מערכת צירים

קריאת גרפים

תכונות של גרפים (תחום עלייה ותחום ירידה)

בתהליך כתיבה

בתהליך כתיבה

בתהליך כתיבה