מתאימה לכיתות: ז', ח'.

מתאים לסלולר בתצוגה רוחבית

    • היכרות עם דרכים שונות לפתרון שאלות המתארות תהליכי השתנות באמצעות פונקציות קוויות ודמיון משולשים.
    • לשפר את התמודדות עם הבנת הקשרים בין התכונות של מסלולי הדמויות בבעיה.
  • שימוש במספר ייצוגים: ייצוג מילולי  וגרפי.
  • המחשת אלמנטים הקשורים לבעיות תנועה- מהירות, זמן ומרחק. 
  • חשיפת התלמידים לשאלות ללא ערכים מספריים.
  • לעודד את התלמידים לפתור שאלות מילוליות בשימוש בייצוגים שונים של הסיטואציה.
  • חשיפה  לדרכי פתרון שונות יכולה לסייע לתלמידים לבחור את הדרך הברורה והזמינה להם ביותר.

 

  • הפעילות מיועדת :  כיתות ח'. משימה 1- כל הרמות , משימות 2-3- רמה א'.

 

  1. השלב המתאים לפעילות : בסיום לימוד נושא הפונקציה הקווית בייצוגים שונים: גרף וייצוג אלגברי, במהלך לימוד נושא בעיות תנועה ודמיון משולשים. הפעילות דורשת ידע בסיסי שאותו יש להפנים עוד לפני הכניסה לפעילות. בנוסף, נבדקת רמת האנליזה והניתוח שיש לתלמידים. הפעילות תורמת מאוד להבנת החומר הנלמד ולתרגול החומר בדרך ויזואלית.

פונקציה קווית, קצב השתנות של גרף הפונקציה, פונקציה עולה/ יורדת, חיתוך בין שתי פונקציות,  פתרון בעיות תנועה ואוצר מילים בהתאם , דמיון משולשים.

 

  1. מומלץ לתת לתלמידים זמן לענות על השאלות לבד או בצוותים, ולאחר מכן לקיים דיון:
    – איזה מהייצוגים – הגרפי או הסימבולי – מסייע יותר להבנה פתרון השאלה?
  • האם יש יתרון בייצוג הגרפי הדינאמי? אם כן – מהו? 
  • אם נתוני השאלה היו מספריים ולא פרמטרים, האם לדעתכם, גם במקרה זה היה יתרון כלשהו לייצוג גרפי?
  • חשוב להדגיש את : 

– משמעות של שיערי הנקודה B

  • משמעות של ראשית הצירים
  • איזה סוג של פונקציה לא קיימת בכלל במשימה?
  • משמעות של נקודת מפגש ושיוריה.
  • האם יש אפשרות להשתמש גם ברביע השני?
  • מהירות קבועה- מה משמעות בייצוג גרפי ומה בסימבולי?

בדיון אחרי הפעילות התלמידים יכולים ללמוד לא רק מהטעיות שלהם, אלא גם מהטעויות של העמיתים שלהם בכיתה.