בפיתוח משימת הערכה סרטוט מרובעים

מתאימה לכיתות: ד', ה', ו'. 

מתאים לסלולר בתצוגה רוחבית

מטרת הפעילות היא זיהוי תכונות שונות של משפחות מרובעים. הבנת משמעות של "רק או בלבד" מספר טענות נכונות.

נושא של מרובעים נלמד מכיתות היסודי (גן) ועד התיכון. אפשר לשלב פעילות זו כהערכה אחרי לימוד של תכונות של משפחות מרובעים בבית ספר יסודי או כחזרה על התכונות בכיתות של חטיבת ביניים. בכיתות תיכון אפשר להדגיש את השקילות של טענות.

  • הכרת מושגים: זוויות, צלעות ואלכסונים במרובע
  • תכונה של אלכסונים במרובע: חוצים זה את זה, מאונכים זה לזה
  • משפחות של מרובעים: מקביליות (מקבילית, מלבן, מעויין, ריבוע), דלתון וטרפז

הדיון בכיתה תלוי בשכבת גיל ובידע הקודם של תלמידים. בכיתות היסודי אפשר לדון בתכונות של מרובעים. חשוב להדגיש את התכונה של כל המרובעים – סכום הזוויות הפנימיות שווה ל-360 מעלות. בכיתות בהם כבר למדו את התכונות של מקביליות, ניתן לדון בתכונות שקולות, למשל בחירת "כל הזוויות שוות" ו"האלכסונים חוצים זה את זה" בהכרח מובילה גם לתנאי "האלכסונים מאונכים זה לזה". התנאי "האלכסונים מאונכים זה לזה" לא בהכרח שייך למשפחת מלבנים או דלתונים. בכיתות גבוהות אפשר לדון על תכונה מיוחדת של משפחת מרובעים בהם האלכסונים מאונכים כמו שטח של מרובע שווה למחצית מכפלת האלכסונים.