לתרגל את משמעות השיפוע של פונקציה קווית .
הפעילות מתאימה לתרגול של הנושא לאחר הקניה. הפעילות יכולה להיות גם כפעילות מסכמת. הפעילות מתאימה גם בכיתות הגבוהות כחזרה לפני מעבר לנושא הבא.
משמעות השיפוע , מושג המדרגה.
יכולת הזיהוי של הפונקציה עולה , פונקציה יורדת , פונקציה קבועה .
לזהות את הייצוג האלגברי והקשרו לנקודת חיתוך עם ציר Y.
שימוש בייצוג טבלאי ומשמעותו כנקודות במערכת הצירים ונקודות על הגרף.
הפילטרים מחולקים לשלוש קבוצות :
1. נכונות הפתרון – "השיפוע נכון"
"חיתוך עם ציר Y"
"רוחב מדרגה"
2. זיהוי של הפונקציה – "נבחרה פונקציה עולה "
" נבחרה פונקציה יורדת"
"נבחרה פונקציה קבועה"
3. בחירת נתונים – "ייצוג נומרי " ( אופציה נוספת לייצוג הגרפי)
"שינוי ממצב התחלתי"
הפעילות הועברה לכיתה ח, הקבצה ב' במסגרת סיום הנושא הנלמד ותרגול לקראת מבחן.
מרבית התלמידים ענו נכון על המשימה. הם הסתגלו לפעילות במהירות ובקלות. הפעילות מאוד ידידותית למשתמש וגם למורה. התלמידים מאוד נהנו מהפעילות.
בדיון בכיתה התייחסתי לתשובות שהתקבלו בשטיח . ניכר כי מרבית התלמידים בחרון בפונקציה עולה , חשוב לציין שהם בחרו שיפועים שונים של פונקציה עולה ולאו דווקא שיפוע של 1.
בודדים בחרו בפונקציה קבועה ורק אחת הדוגמאות היתה של פונקציה יורדת. יש לציין שהפעילות נעשתה בתחילת לימוד של נושא פונקציה קווית ובהמשך נתתי יותר דוגמאות מגוונות, גם של פונקציות יורדות.
במשימה הזו רק תלמיד אחד השתמש בייצוג נומרי עבור שלושת ההגשות. חלק השתמשו באחת ההגשות בלבד. ורוב התלמידים לא השתמשו באפשרות של ייצוג נומרי.
מסקנה , לתלמידים בפעילות זו השימוש ביצוג נומרי לא הועיל.