הבנת משולשים שווי שטח דרך גובה או צלע משותפים, חזרה על תכונות של משפחת מרובעים (דלתון, טרפז ומקביליות).
כיתות ט' – מתאים כפעילות מסכמת של תכונות משפחת מרובעיים בעזרת שטחים של משולשים חסומים.
כיתות י' ((4-5 יחידות) כחזרה על הנושא של תכונות מרובעים ושטח משולש
- איך מוצאים שטח המשולש.
- מרחקים שווים בין ישרים מקבילים – משולשים בין שני מקבילים בעלי גבהים שווים
- גבהים בסוגים שונים של משולשים דגש על גובה חיצוני
- בכיתות גבוהות אפשר להיעזר בתכונות של מרובעים
הפילטרים בפעילות נכתבו בהתאם למטרות הפעילות. ישנם פילטרים המתייחסים להיבטים שונים של משולשים שווי שטח. ישנו פילטר שמסנן את תשובות התלמידים שבחרו משולשים שווי שטח כמשולשים חופפים. בנוסף ישנם הפילטרים המדגישים את סוג המרובע שנבחר על ידי תלמידים.
הפעילות כוללת שלוש משימות, במשימות
בסרטוט הדינמי נתון מרובע ABCD. אלכסוני המרובע (או המשכם) נחתכים בנקודה E,
הנקודות הצבועות באדום מחלקות כל אלכסון לשישה חלקים שווים
בכל משימה יש טענה. התלמידים מתבקשים לאשש או להפריך את הטענה בעזרת דוגמאות
טענה:
משימה 1 – קיים מצב בו יש משולש אחד בלבד ששטחו שווה לשטח המשולש DEC.
משימה 2 – קיים מצב בו יש בדיוק שני משולשים ששטחם שווה לשטח המשולש DEC.
משימה 3 – קיים מצב בו יש בדיוק שלושה משולשים ששטחם שווה לשטח המשולש DEC.